مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نکاتی برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک

نکاتی برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک

آرامش و امنیت کودکان به ویژه هنگام خواب از اهمیت زیادی برخوردار است. دکوراسیون اتاق کودک بسیار مهم است زیرا کودکان دوست دارند در اتاقی بازی کنند که بر اساس موضوعات مورد علاقه آنها طراحی شده باشد. از آنها بپرسید به چه چیزهایی علاقه دارند و بر اساس آن وسایل مورد نیاز را تهیه کنید. دکوراسیون اتاق کودک بسته به نوع زمینه آن ممکن است مقرون به صرفه یا گران تمام شود. این به شما بستگی دارد که برای این کار چقدر هزینه کنید. البته اگر کمی خلاقیت به خرج بدهید و نکات ذکرشده در این مطلب از مجلهعروسی را رعایت کنید، می توانید با هزینه کم نیز اتاق زیبایی طراحی کنید، پس با ما همراه باشید.

استفاده از پرده های رنگ روشن

رنگ‌ها می توانند حال و هوای کودکان را تغییر دهند. پرده‌های رنگارنگ به اتاق شادی و روشنایی می بخشند. رنگ پرده را طوری انتخاب کنید که با زمینه اتاق هماهنگ باشد. رنگهای روشن می توانند اتاق را روشن و تمیز جلوه دهند. برای کاهش نور شدید می توانید از والان و شید استفاده کنید. والان و شید را از رنگهای مکمل رنگ پرده انتخاب کنید.

استفاده از اسباب بازی ها

اسباب بازی های کودکان معمولا رنگارنگ هستند و شکلها و اندازه های مختلفی دارند. با استفاده از اسباب بازی های کودک به عنوان تزئینات اتاق، هم در هزینه و هم در فضای اتاق صرفه جویی خواهید کرد. البته در نوع چیدن آنها باید کمی سلیقه به‌خرج دهید.

استفاده از ترکیب رنگ و کاغذ دیواری

برای دکوراسیون اتاق کودک از رنگ‌های روشن و شاد برای دیوار استفاده کنید. بخشی از دیوارها را با کاغذ دیواری و پوستر تزئین کنید. به جای کاغذ دیواری می توانید از نقاشی نیز استفاده کنید. موضوع نقاشی ها می تواند گل، اتومبیل مسابقه و هر چیزی باشد که کودک به آن علاقه دارد.

پارچه های مناسب

بهتر است پارچه های مورد استفاده در اتاق خواب کودک مانند روتختی، ملحفه ها، بالش و پرده ها با زمینه اتاق هماهنگ باشد.

 تزیین سقف

از وسایل تزیینی درخشان با زمینه تاریک در سقف استفاده کنید. می توانید از طرح ماه و ستاره استفاده کنید. به این ترتیب، کودک هنگام خواب از تماشای آنها لذت می برد و با آرامش می خوابد.

وسایل آموزشی

آموزش کودک یکی از مهمترین کارهایی است که همیشه باید در مرکز توجه تان قرار گیرد. بنابراین در طراحی اتاق، سعی نکنید فقط به زیبایی آن اهمیت دهید بلکه در کنار وسایل تزیینی، کتابها و اسبا بازی های آموزشی را نیز قرار دهید. با این کار، کودک هم آموزش می‌بیند و هم تفریح و سرگرمی خواهد داشت.

استفاده از عکس های کودک

عکس های مورد علاقه کودکتان را روی دیوار یا هر جای مناسب دیگر نصب کنید. عکس هایی را که در تعطیلات، در مدرسه یا در روزهای خاصی از او گرفته‌اید به انتخاب خودش در اتاقش قرار دهید.

ایجاد فضاهای خلاقانه

اتاق کودک باید فضاهایی داشته باشد که وسایلش را در آنها بگذارد. جاهای مختلفی از اتاق را در نظر بگیرید و هر بخش را به یکی از وسایلش مانند اسباب‌بازی، لباس، کتاب و… اختصاص دهید. این فضاها باید طوری انتخاب شوند که در دسترس کودک باشند. به او آموزش دهید پس از هر بار استفاده از وسایلش آنها را به جای خود برگرداند. نحوه مرتب کردن وسایلش را به او یاد دهید.

پوشش کف اتاق

کودکان دوست دارند هنگام بازی روی زمین بخزند. بهتر است کف اتاق را فرش کنید که از پا، زانو، دست و سایر قسمت های بدنش محافظت کند. حتی می توانید به جای فرش، از تشک‌های لاستیکی مخصوص استفاده کنید.

چراغ خواب زیبا

اتاق کودک در شب نباید بیش از حد تاریک باشد، بنابراین بهتر است از چراغ خواب استفاده کنید. چراغ خواب های متنوعی در طرح ها و رنگ های مختلف برای کودکان وجود دارد. حتی می توانید از نوع ساده آن استفاده کنید و خودتان آن را تزیین کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده