مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» طرز تهیه دسر سوفله شکلات برای مراسم

طرز تهیه دسر سوفله شکلات برای مراسم

دسر سوفله شکلات دسری فرانسوی است که برای مناسبت های خاص و جشن ها طبخ می شود. سوفله هم به عنوان غذای اصلی و هم دسر البته با ساختاری متفاوت تهیه می شود. در این مطلب از مجله عروسی به طرز تهیه سوفله شکلات اشاره خواهیم کرد پس با ما همراه باشید.

مواد لازم:

آرد ۳ قاشق غذاخوری
کره ۳ قاشق غذاخوری
شکلات خرد شده ۱ پیمانه
شیر ۱ پیمانه
تخم مرغ ۴ عدد
وانیل ۱ قاشق چای خوری
شکر ۱/۴ پیمانه

طرز تهیه سوفله شکلات

قبل از آماده شدن مواد کیک، فر را در دمای ۱۸۰ سانتیگراد یا ۳۵۶ درجه فارنهایت تنظیم کرده و روشن می کنیم. کره را در تابه‌ای ریخته و روی شعله ملایم گاز قرار می دهیم تا آب شود. آرد را ۲ بار الک کرده، آرام آرام به کره آب شده اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا کاملاً یکنواخت شود. شیر را آرام آرام به آرد اضافه کرده و خوب هم می زنیم تا مایه یکنواختی بدست آید. سپس به مدت ۲ دقیقه روی حرارت می گذاریم تا به جوش آید و غلیظ شود.

مایه آماده شده را از روی گاز برداشته و شکلات ها را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا کاملاً حل شوند. زرده‌های تخم مرغ را دانه دانه به مواد آماده شده اضافه کرده و هم می زنیم تا کاملاً حل شوند. سفیده های تخم مرغ و شکر را جداگانه در کاسه ریخته و با سرعت بالای هم زن آنقدر می زنیم تا سفت شده و مانند فوم شود. سفیده تخم مرغ و سس شکلات آماده شده را با هم مخلوط می کنیم.

ظرف های سوفله را با کره چرب کرده و تا ۳/۴ آن را از مواد سوفله شکلات آماده شده پر می کنیم و در سینی فر قرار می دهیم. سینی فر را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه داخل فر می گذاریم. توجه کنید پس از پخت کنار سوفله ها باید سفت و وسط آن نرم باشد.

سوفله شکلات آماده شده را می توانید با یک قاشق خامه یا شکلات داغ تزیین کرده و سرو نمایید.

نکاتی که در هنگام تهیه سوفله شکلات بهتر است بدانید:

– داخل ظرف های سوفله شکلات را می توانیم کاغذ روغنی گذاشته و چرب کنیم. سپس از مواد سوفله را داخلش بریزیم.
– تخم مرغ باید به دمای محیط رسیده باشد. بنابراین نیم ساعت قبل از شروع تهیه سوفله تخم مرغ را از یخچال خارج کنید. سپس سفیده و زرده را از هم جدا کنید.
– دمای فر را در ابتدای کار تنظیم نمایید تا فرصت کافی برای رسیدن به دمای مورد نظر و ثابت شدن روی آن دما را داشته باشد.
– از خنک بودن مایه شکلاتی و زرده در هنگام اضافه کردن به سفیده تخم مرغ زده شده اطمینان حاصل کنید. چرا که باعث خوابیدن پف سوفله خواهد شد.
– از هم زدن بیش از حد سفیده تخم مرغ خودداری نمایید. سفیده را در حدی بزنید که از ظرف برنگردد.
– در هنگام فولد کردن (مخلوط کردن) زرده و سفیده تخم مرغ مراقب باشید که پف سفیده نخوابد. به آرامی به صورت دورانی از زیر به رو مواد را با یکدیگر ترکیب کنید.
– برای جلوگیری از خوابیدن پف سوفله تا اتمام زمان پخت به هیچ عنوان در فر را باز نکنید.
– اضافه کردن مقدار بسیار کمی نمک به سفیده تخم مرغ هنگام زدن، باعث می شود سفیده بهتر پف کند.
– برای جلوگیری از سر‌ریز شدن سوفله و پف یکنواخت آن، کاغذ روغنی مخصوص شیرینی‌پزی را چرب کرده و به صورت نواری بلند‌تر از دیواره رامکین (ظرف مخصوص سوفله خوری) برش بزنید و دور دیواره ظرف قرار دهید و با نخ کتانی مخصوص آشپزی ببندید تا موادی که هنگام پخت بالا خواهد آمد از لبه ظرف سر‌ریز نشود و به کمک لبه کاغذ بالا بیاید.
در صورتی که تمایلی به پف کردن سوفله ندارید، وسط مایه سوفله یک کارد تیز فرو کنید، تا پف آن بخوابد.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده